söndag 29 juli 2018

Uppdatering nuläge och topp 5 lista!

Hejsan.

Här kommer det lite uppdatering på nuläget. Det mesta kring huset är fixat. Fått på en gräsmatta i rullformat som kräver en del underhåll men har tagit sig bra så det känns skönt. Kommande projekt blir förråd/ carport. Gjutning av bottenplatta sker vecka 33 och 35 kommer min modul. Genom att göra det själv räknar jag att betala hälften mot Mjöbäcks listpris. Kommer blogga om det projektet sen då det säkert är intressant för andra nybyggare.

Lovade även en topplista. Detta är vad jag personligen rekommenderar att göra på huset för att få det så bra som möjligt redan från början.

1. Efter huset är klart. Bygga en fet altan. Guld värt att kunna komma ut om man har små barn.

2. Dubbla den kaklade ytan i hallen från 1'2 meter i djup till 2,5. Den är för snålt tilltagen som standard.

3. Sätta osb på de väggar där man avser hänga upp saker. Alternativt alla väggar om man har råd. Ger väggar som är tåliga att hänga på samt bättre ljudisolering.

4. Tänka igenom elinstallationen så brytare och uttag hamnar på rätt ställe.

5. Kanske mer riktat mot småbarnsfamiljer. Överväg ett tåligare golv. En parkett plus små barn = snabb slitning.

Här kommer lite bilder från idag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...