onsdag 21 februari 2018

Sprängning

Hejsan.

Idag fick jag samtal från ett företag som skall förbesikta vårt hus inför sprängning på granntomten. Vi hade väldigt lite markarbete på vår men bara några meter bort ,på andra sidan vägen, krävs sprängning. Min reflektion bekräftar bara det jag skrivit tidigare. Köper man tomt separat gäller det att ta höjd i kalkylen för oförutseende kostnader som sprängning. Lyckas man sedan undkomma denna åtgärd så har man "sparat" en ganska stor slant då det inte är direkt gratis med sprängning. Inte sprängningen i sig som är dyr utan all för och efterbesiktning av alla omkringliggande hus. Tror radie där man behöver besiktiga är 100 meter. Ligger det ett antal hus i den radien och kostnaden för varje besiktning är 8000 så kan man själv räkna ut att det kommer kosta en del.

Frugan var förbi kåken idag och kidsen fick känna på sina rum. Var visst nån där från Mjöbäck som arbetade med något. Vad jag förstått verkar de nöjda. Lite bilder på äventyret nedan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...