lördag 5 maj 2018

Fasadtvätt!

Då vädret var tillåtande valde jag idag att tvätta fasaden inför kommande målning. Tackar åter igen Johan Björklund från George Andersson med expertiskunskap och utrustning. Allt blir så mycket enklare med rätt grejer. Får även tacka Mohammed som assisterade med att fördela fasadtvätten på väggarna med tryckspruta. Tog typ hela dagen och jag är duktig solbiten men nu är det bara låta det torka och sedan börja måla!

Tog två pilsner direkt efter jag var klar. Yrsla till rätt duktigt. ;)

Tips till de som bygger fc 1.0. Köp en ordentlig vattenslang på vinda som är 40 meter. Skulle rekommendera Gardena. Då når ni överallt utan att svära. Kan även rekommendra en tvättborste med vattenanslutning. Gjorde jobbet avsevärt enklare. Tack Björn Olsson för lånet. :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...