torsdag 3 maj 2018

Inredning till skåp och lådor

Hejsan.

Som jag redan nämnt tidigare är alla klädskåp och köksskåp av märke Vedum och de är i princip helt oinredda (finns en stång och ett hyllplan). Enda skåpet som har inredning är det i stora sovrummet. Ska man köra Vedums orginalinredning kostar det skjorta. Därför har jag själv valt att installera elfa-lådor på universalskenor. Det halverade priset från 400 till ca 200 kr per trådbak. Enligt min egna åsikt är det helt sjukt att man kan ta 400kr för en trådback och det krävs minst tre per skåp. Att utrusta 4 skåp kommer med andra ord att kosta ca 5000 om man skall kör orginalgrejer. Sen så har köket ingen medföljande avfallshantering. Har nu kommit fram till att det sitter lådor av serie vedum-xp i vårt kök. Avfallshanteringen till xp-serien kostar 1328 + 100 kr i frakt (450 mm djupa). Då ingår det 4 platshinkar. Testade med Ikeas men de är för höga. Om ni också har xp-serien så hittar man avfallshanteringen till 800mm köksbänksskåp här:

https://www.vedum.se/webbshop/tillbehor-kok/skapsinredning/diskbankskap/avfallshantering/30616

Om någon har en annan lösning som ni vet fungerar mottager jag gärna tips!

Fick upp lite gardiner också idag. Blir direkt mer ombonat.

Före:



Efter:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...