måndag 2 april 2018

11 dagar!

Hejsan.

Det börjar verkligen dra ihop sig. 11 dagar kvar tillslutbesiktning idag. Vi packade lite igår och jag förvånades över hur otroligt mycket gammalt skit man hittade i alla skåp och garderober. Inte undra på att allt är fullt när man själv knappt vet vad man har.

Idag sålde vi även en del barnsaker och möbler som vi kommer ersätta med nya i huset. Bland annat försvann vårt köksbord och stolar så nu får vi klara oss utan till flytt. Tror inte ungarna kommer klaga då de kommer få äta framför tvn. ;)

Vill rekommendera en grej till de som flyttar och har begränsat med tid. Beställ slutstäd av huset och det gamla boendet ni flyttar från. Jag fick ett paketpris på ca 4000 för båda boendena och det tycker jag är värt. Det tar mycket kraft och tid speciellt när man är storfamilj med flera mindre barn. Vi känner själva att det är bättre att lämna det till proffs. Gör det både snabbare och bättre.

Nu längtar man verkligen till att flytta. Förbesiktning och genomgång av varmepannan på onsdag. Hoppas allt ser ok ut så slutbesiktningen med Harbo den 13e april blir formalia och vi kan börja flytta in.

Bild på nuvarande kök där bordet stod. Blev som tomt:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...