onsdag 4 april 2018

Förbesiktning!

Hejsan.

Idag hade vi förbesiktning tillsammans med Mjöbäck där vi gick igenom hela huset inside and out för att titta på eventuella avvikelser. Var en del småsaker. Lite stötskador på lister, något fönster som tog emot när man stängde, spikar i takstolarna som stack igenom som behöver klippas, handfat i toaletten som var skevt och kommer ersättas, etc. Inga större grejer enligt mitt egna tycke men som ändå behöver åtgärdas. Allt markerades, dokumenterades och skall åtgärdas innan slutbesiktning nästa fredag. Mjöbäck vill jobba på detta sättet för att minimera efterarbete när kunden väl flyttat in. Smart tycker jag. Slipper man ha hantverkare springandes hos en när man gjort sig bofast.

Efter förbesiktningen fick vi en genomgång av värmepannan samt nyckel till huset för att kunna genomföra städningen. Känns väldigt nära nu och vi är sjukt nöjda med bygget! Nu vill man verkligen bara flytta in!

Fick även sista elräkningen från vattenfall gällande byggström som blivit en dyrare historia än jag först trodde. Var "bara" 3000. Hade räknat med mer. Skönt att slippa spilla mer pengar till kråkvärme.

Tog givetvis massor av bilder idag. Enjoy!



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...