söndag 15 april 2018

Äntligen lite ordning! :)

Hejsan.

Efter 3 dagars flytt börjar vi äntligen komma i ordning i huset. Får passa på att tacka alla som hjälpt oss under helgen. Ingen nämnd ingen glömde.

För de läsare som är i byggnationsfas just nu kan det vara bra att veta att det inte är någon mening att köpa köksinredning från Ikea. Inget passar i Vedum köket. Samma sak är det med garderoberna. Alla garderober utom den i stora sovrummet är tomma. Enda som sitter i de är ett hyllplan och en hängare. Ikeas trådbackar funkar ej, fästena passar inte. En back med skenor från Vedum kostar 400 kr. Pinsamt dyrt! Har dock löst det med Elfas universalglidskenor och lådor det halverar priset!

Kan även vara bra att känna till att man måste beställa en sotare och installation av vattenmätare innan slutbesiktning. Sotaren kollar imkanalen. Detta löste byggansvarig från Mjöbäck åt oss men vattenmätare blev vi varse om på slutbesiktning.

Jag var lite orolig för var vi skulle ställa bråte vi inte använder. Kan informera om att vinden är relativt rymlig. Kompletterar man inspektionsgången med lite råspont 95x20 på bredden så får man bra med utrymme att ställa lite lådor. Finns även belysning vid luckan och en utfällnar trapp.

En grej jag verkligen vill rekommendera är att installera smygspottar i köksfönstrena. Det är sjukt snyggt och tror inte det var tokdyet heller i tillvalen. Höjer verkligen köket.

 Tagit lite bilder också:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...