torsdag 5 juli 2018

Utvärdering byte av innerdörr

Hejsan.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att innerdörrarna i huset är av dålig kvalitet. De är Swedoors billigaste serie med pappisolering. Jag har bytt en av dörrarna till Swedoors "Advance line" som är massiva samt satt på en mjuk karmlist för att se om man kan få ner ljudnivån. Först trodde jag att det inte var så stor skillnad men kan nu i efterhand säga att jag hade fel. Mina åtgärder dämpar ljud avsevärt. Nu när barnen stiger upp på morgonen så känns det inte som de är "inne" i rummet. Kan starkt rekommendera ett byte till advanced line serien för den som är ljudkänslig som mig. Dörrarna passar i befintlig karm och gångjärn och dörrarna är av storlek 9x21. En annan grej som också kändes positiv är att det är en mycket mer gedigen känsla i handen då dörren är ganska exakt dubbelt så tung. Konstruktionen andas mycket mer kvalitet och finishen på dörrarna är mycket högre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...